მონაცემთა ანალიზი
საგანი: მათემატიკა
მიმართულება: მონაცემთა ანალიზი
თემატური კონტექსტი კომპლექსური
დავალების პირობის ჩამოსაყალიბებლად - სახლსა და სკოლაში; როგორები ვართ ჩვენ; ქალაქი და სოფელი; ცხოველთა სამყარო; დედამიწა / წყალი და ხმელეთი;
ადამიანის ზეგავლენა
გარემოზე;
მოგზაურობა.
კლასი: IV
საათების სავარაუდო რაოდენობა:
სკოლა: სალიბაურის N1 საჯარო სკოლა
პედაგოგი: ნარგიზ კახაძე
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
სამიზნე ცნება და ცნებასთან დაკავშირებული მკვიდრი
წარმოდგენები
|
საკითხი
/ საკითხები
|
საკვანძო
შეკითხვა / საკვანძო შეკითხვები
|
კომპლექსური
დავალება / დავალებები
|
||||||||||||||||||||||||||||
თვისებრივი და რაოდენობრივი მონაცემების შეგროვების საშუალებანი: გაზომვა, დაკვირვება,
გამოკითხვა; მონაცემთა ამოკრება მონაცემთა უმარტივესი წყაროებიდან (მაგალითად, ცნობარი);
|
რა არის მოანაცემი?
როგორ მონაცემს ეწოდება თვისობრივი მონაცემი? რაოდენობრივი მონაცემი?
რა ხერხებით ვაგროვებთ მონაცემებს?
|
||||||||||||||||||||||||||||||
მონაცემები
·
მონაცემების შეგროვება და გაანალიზება
ყველა პროფესიის ადამიანს სჭირდება თავიანთი
საქმიანობის უკეთ დაგეგმვის მიზნით;
·
მონაცემების უკეთ აღქმისა და გაანალიზების
მიზნით მათი მოწესრიგება და ორგანიზებაა საჭირო;
|
მოსწავლეები გამოიკითხავენ 20 რესპოდენტს და შეაგროვებენ
მონაცემებს ჩამოთვლილთაგან (მათემატიკა,ქართული ენა,ბუნება,ინგლისური ენა) მათ საყვარელ
სასწავლო საგანზე. მონაცემებს შეიტანებენ მოცემულ ცხრილში.
მოსწავლეები მოიძიებენ ინფორმაციას ბიბლიოთეკიდან
ან ინტერნეტიდან ცხოველთა და ფრინველთა მეფის შესახებ.
მოსწავლეები დაკვირვების შედეგად შეავსებენ ცხრილს,
სადაც მოცემული იქნება 10 დღის ამინდის მონაცემები.
|
ჩაატარეთ გამოიკითხა.გამოიკითხეთ 20 რესპოდენტი და შეაგროვეთ მონაცემები ჩამოთვლილთაგან(ქართული
ენა,მათემატიკა,ბუნება,ინგლისური ენა) რომელია მათი საყვარელი სასწავლო საგანი, მონაცემები შეიტანეთ
მოცემულ ცხრილში.
მოიძიეთ ინფორმაცია
ბიბლიოთეკიდან ან ინტერნეტიდან ცხოველთა და ფრინველთა მეფის შესახებ.
დაკვირვებით
10 დღის განმავლობაში ამინდს და შედეგები შეიტანეთ ცხრილში.
|
|||||||||||||||||||||||||||||
რესურსები
|
შეფასების კრიტერიუმები
|
||||||||||||||||||||||||||||||
რვეული,საწერკალამი,სახაზავი,წიგნები ბიბლიოთეკიდან.
|
მოცემული თემასთან ან გამოსაკვლევ ობიექტთან დაკავშირებით
თვისებრივი და რაოდენობრივი მონაცემების შეგროვება.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
საკითხი / საკითხები
|
საკვანძო შეკითხვა
/ საკვანძო შეკითხვები
|
კომპლექსური დავალება
/ დავალებები
|
|||||||||||||||||||||||||||||
თვისებრივი და რაოდენობრივი მონაცემების ორგანიზაცია:
მონაცემთა დაჯგუფება; რაოდენობრივ მონაცემთა დალაგება ზრდადობა-კლებადობით; თვისებრივ მონაცემთა დალაგება ლექსიკოგრაფიული მეთოდით;
|
როგორ შეიძლება დავალაგოთ მონაცემები ზრდადობით? კლებადობით?
რას გულისხმობს მონაცემთა დალაგება ლექსიკოგრაფიული
მონაცემებით?
|
||||||||||||||||||||||||||||||
აქტივობა / აქტივობები:
მოსწავლეები მოიძიებენ ინფორმაციას ბათუმიდან თბილისამდე, ქუთისამდე,
ზუგდიდამდე, ოზურგეთამდე, თელავამდე მანძილების შესახებ და დაალაგებენ ზრდადობის
მიხედვით.
მოსწავლეები ციფრული რესურსის
„ვსწავლობ თამაშის“ გამოყენებით შექმნიან ცხრილს, რომლის მარცხენა სვეტში
ჩამოწერენ ასოებს, მარჯვენა სვეტში ჩასვამენ იმ ცხოველებს და ფრინველებს რომლის სახელიც
იწყება მოცემულ ასოზე.
|
მოიძიეთ ინფორმაცია ბათუმიდან თბილისამდე, ქუთისამდე, ზუგდიდამდე,
ოზურგეთამდე, თელავამდე მანძილების შესახებ და დაალაგეთ ზრდადობის მიხედვით.
ციფრული რესურსის „ვსწავლობ
თამაშის“ გამოყენებით დახაზეთ ცხრილი, რომლის მარცხენა სვეტში ჩამოწერეთ ასოები,
მარჯვენა სვეტში ჩაწერეთ ის ცხოველები და ფრინველები რომლის სახელიც იწყება მოცემულ
ასოზე.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
რესურსები
|
შეფასების
კრიტერიუმები
|
||||||||||||||||||||||||||||||
ციფრული რესურსი,სახაზავი,ფანქარი,რვეული.
|
·
მოცემულ
თემასთან ან გამოსაკვლევ ობიექტთან დაკავშირებით თვისებრივი და რაოდენობრივი
მონაცემების შეგროვება.
·
რაოდენობრივი
და თვისებრივი მონაცემების მოწესრიგება და წარმოდგენა.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
საკითხი
/ საკითხები
|
საკვანძო
შეკითხვა / საკვანძო შეკითხვები
|
კომპლექსური
დავალება / დავალებები
|
|||||||||||||||||||||||||||||
მონაცემთა
წარმოდგენის საშუალებანი რაოდენობრივი და თვისებრივი მონაცემებისთვის: ცხრილი, პიქტოგრამა; სვეტოვანი
დიაგრამა.
|
რა არის ცხრილი?
რა არის პიქტოგრამა?
რა არის დიაგრამა?
როგორი სახის დიაგრამა ვიცით?
|
||||||||||||||||||||||||||||||
მოსწავლეები გასცემენ კითხვებზე პასუხს ფლიპჩარტზე
მოცემული სვეტოვანი დიაგრამიდან, რომელიც შეეხება ერთი მაღაზიის მიერ გაყიდული წიგნების
რაოდენობას.შემდეგ მათ დასვამენ სხვა შეკითხვებს
და გასცემენ პასუხებს.
მოსწავლეები ააგებენ სვეტოვან დიაგრამას მათ მიერ
მოძიებულ ინფორამციაზე, საყვარელი საგანი.
დაფაზე დახაზულ
ცხრილში თითოეული მოსწავლე შეიტანს ინფორმაციას თავიანთი და-ძმების რაოდენობის შესახებ.
ააგებენ სვეტოვან დიაგრამას და პიქტოგრამას.
|
ფლიპჩარტზე
მოცემული სვეტოვანი დიაგრამიდან უპასუხეთ კითხვებს, რომელიც შეეხება ერთი მაღაზიის
მიერ გაყიდული წიგნების რაოდენობას.
ააგებეთ სვეტოვან
დიაგრამა თქვენს მიერ მოძიებულ ინფორამციაზე,
საყვარელი საგანი.
დაფაზე დახაზულ
ცხრილში თითოეულმა მოსწავლემ შეიტანეთ ინფორმაცია თავიანთი და-ძმების რაოდენობის
შესახებ. ააგებეთ სვეტოვანი დიაგრამა და პიქტოგრამა.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
რესურსები
|
შეფასების კრიტერიუმები
|
||||||||||||||||||||||||||||||
ფლიპჩარტი,სახაზავი,ფანქარი,რვეული,საწერკალამი.
|
·
მოცემულ
თემასთან ან გამოსაკვლევ ობიექტთან დაკავშირებით თვისებრივი და რაოდენობრივი
მონაცემების შეგროვება.
·
რაოდენობრივი
და თვისებრივი მონაცემების მოწესრიგება და წარმოდგენა.
·
თვისებრივი
და რაოდენობრივი მონაცემების ინტერპრეტირება.
|
Комментарии
Отправить комментарий