ალგებრა
საგანი: მათემატიკა
მიმართულება:ალგებრა
თემატური კონტექსტი კომპლექსური დავალების პირობის
ჩამოსაყალიბებლად - სახლსა და სკოლაში; როგორები ვართ ჩვენ; ქალაქი და სოფელი; ცხოველთა სამყარო; დედამიწა / წყალი და ხმელეთი;ადამიანის ზეგავლენა
გარემოზე;
მოგზაურობა.
კლასი: IV
საათების სავარაუდო რაოდენობა:
სკოლა: სალიბაურის #1 საჯარო სკოლა
პედაგოგი: ნარგიზ კახაძე
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
სამიზნე ცნება და ცნებასთან დაკავშირებული მკვიდრი
წარმოდგენები
|
საკითხი
/ საკითხები
|
საკვანძო
შეკითხვა / საკვანძო შეკითხვები
|
კომპლექსური
დავალება / დავალებები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
შესაბამისობები საგნებს შორის, საგნებსა და მათ ატრიბუტებს შორის; შესაბამისობის
გამოსახვა ცხრილის და სქემის საშუალებით; მოცემული შესაბამისობისათვის ელემენტის
წინა სახე;
|
·
რა დამოკიდებულებაა საგნებსა და
მათი ატრიბუტების შორის?
·
შესაბამისობა
გამოსახეთ ცხრილის ან სქემის სახით.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. კანონზომიერებები
· კანონზომიერებები
შეიძლება იქნას წარმოდგენილი რიცხვითი, გრაფიკული, სიმბოლური ან სიტყვიერი
(აღწერითი) გზით.
2. სიდიდეებსშორისდამოკიდებულება
·
სიდიდეებს შორის
არსებულ დამოკიდებულებების გამოსახვა შესაძლებელია სხვადასხვა ხერხით: ცხრილი,
სქემა, გრაფიკი.
3.
ალგებრული გამოსახულებები; განტოლებები
და უტოლობები
· ალგებრული
გამოსახულებები შეიძლება გამოყენებულ იქნას მათემატიკური ამოცანებისა და რეალური
ვითარებების წარმოდგენისა და განზოგადებისათვის;
· რიცხვთა თვისებები
გამოიყენება გამოთვლების გასამარტივებლად;
· ყოველდღიურ ცხოვრებაში
წამოჭრილი ამოცანები შეიძლება ამოიხსნას განტოლებებისა და უტოლობების
გამოყენებით.
|
აქტივობა / აქტივობები:
ციფრული რესურსის „ვსწავლობთ თამაშით“
გამოყენებით შექმენიან ილუსტრაციას,
რომელზეც წარმოდგენილი იქნება რამდენიმე ცხოველი. დააკვირდებიან ნახატს და
შეავსებენ ცხრილის გამოტოვებულ უჯრებს: ახსნიან, რატომ ჩაწერეს ეს რიცხვები?
ბარათებზე მოცემულ რიცხვით
მიმდევრობებში დაადგენენ კანონზომიერებებს,ჩასვამენ გამოტოვებულ რიცხვებს.
ციფრული რესურსის „ვსწავლობთ თამაშით“
გამოყენებით შექმენიან ილუსტრაციას, რომელზეც წარმოდგენილი იქნება ოთხი ოთკუთხედი,
დააკვირდებიან ნახატს და შეავსებენ ცხრილს
ოთკუთხედის კუთხების მიხედვით. ახსენიან, რატომ ჩაწერეს ეს რიცხვები?
|
ციფრული რესურსის „ვსწავლობთ თამაშით“
გამოყენებით შექმენით ილუსტრაცია, რომელზეც წარმოდგენილი იქნება რამდენიმე
ცხოველი. დააკვირდით ნახატს და შეავსეთ ცხრილის გამოტოვებული უჯრები: ახსენით,
რატომ ჩაწერეთ ეს რიცხვები?
ციფრული რესურსის „ვსწავლობთ თამაშით“
გამოყენებით შექმენით ილუსტრაცია, რომელზეც წარმოდგენილი იქნება ოთხი ოთკუთხედი,
დააკვირდით ნახატს და შეავსეთ ცხრილი
ოთკუთხედის კუთხების მიხედვით. ახსენით, რატომ ჩაწერეთ ეს რიცხვები?
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
რესურსები
|
შეფასების კრიტერიუმები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
ციფრული რესურსი,სახაზავი,ფანქარი,რვეული.
|
·
შესაბამისობის ამოცნობა და გამოსახვა ცხრილის ან
სქემის საშუალებით;
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
საკითხი / საკითხები
|
საკვანძო შეკითხვა / საკვანძო შეკითხვები
|
კომპლექსური დავალება / დავალებები
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
შეკრების, გამოკლებისა და გამრავლების შემცველი მთელ
რიცხოვანი გამოსახულებები და მათი ეკვივალენტობა;
|
როგორ გამოვიყენოთ მათემატიკური
მოქმედებები რიცხვითი გამოსახულებების ამოხსნის დროს.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
აქტივობა / აქტივობები:
ციფრული რესურსის „ვსწავლობთ თამაშით“ გამოყენებით ჩაწერენ მოცემული რიცხვით გამოსახულებებს:
364+ 231=
843–264=
123* 6 =
შეასრულებენ მოქმედებებს და
მიუწერენ პასუხებს.
საშინაო დავალების რვეულში ამოხსნიან საყოფაცხოვრებო ამოცანას: ნინის
აქვს 120 ლარი, უნდა იყიდოს 3კგ შაქარი, 10 კგ ფქვილი და 2 ლიტრი ზეთი. რამდენი ლარი
უნდა გადაიხადოს ნინიმ, თუ შაქარი ღირს 2 ლარი,
ფქვილი--1 ლარი, ზეთი--3 ლარი?
|
ციფრული რესურსის „ვსწავლობთ თამაშით“ გამოყენებით ჩაწერეთ მოცემული რიცხვითი გამოსახულებები:
364+ 231=
843–264=
123* 6 =
შეასრულეთ მოქმედებები და მიუწერეთ
პასუხები.
საშინაო დავალების რვეულში ამოხსნით საყოფაცხოვრებო ამოცანა: ნინის
აქვს 120 ლარი, უნდა იყიდოს 3კგ შაქარი, 10 კგ ფქვილი და 2 ლიტრი ზეთი. რამდენი ლარი
უნდა გადაიხადოს ნინიმ, თუ შაქარი ღირს 2 ლარი,
ფქვილი--1 ლარი, ზეთი--3 ლარი?
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
რესურსები
|
შეფასების კრიტერიუმები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
ციფრული რესურსი,რვეული,საწერკალამი,ბარათი საყოფაცხოვრებო
ამოცანით.
|
·
არითმეტიკულ მოქმედებათა თვისებების
გამოყენება რიცხვითი გამოსახულების მნიშვნელობის გამოსათვლელად.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
საკითხი / საკითხები
|
საკვანძო შეკითხვა /
საკვანძო შეკითხვები
|
კომპლექსური დავალება
/ დავალებები
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
შეკრებისა და გამრავლების კომუტაციურობა (გადანაცვლებადობა), ასოციაციურობა
(ჯუფთებადობა) და შეკრების მიმართ გამრავლების დისტრიბუციულობა (განრიგებადობა);
|
ჩამოაყალიბეთ შეკრებისა და გამრავლების კომუტაციურობის (გადანაცვლებადობის),
ასოციაციურობის (ჯუფთებადობის) და შეკრების მიმართ გამრავლების დისტრიბუციულობის
(განრიგებადობის) კანონები.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
აქტივობა / აქტივობები:
საშინაო დავალების რვეულში
გადაიწერენ მოცემული მაგალითს: ( 231+ 45)* 7= გამოიყენებენ განრიგებადობის კანონს
და გამოიყვანენ მაგალითს. ჩამოაყალიბებენ წესს ( ჯამი რომ რიცხვზე გავამრავლოთ ამისათვის
პირველი შესაკრები გავამრავლოთ ამ რიცხვზე და დავუმატოთ მეორე შესაკრები გავამრავლოთ
მოცემულ რიცხვზე)
ციფრული რესურსის “ ვსწავლობ
თამაშით” გამოყენებით დახატავენ ორი გროვასერთ გროვაში მოათავსებენ 12 წერტილს და
მეორე გროვაში 15-ს. დაითვლიან რამდენი წერტილი მიიღება ჯამში. შემდეგ პირველ გროვაში
მოათავსებენ 15 წერტილს და მეორეში 12-ს. დაითვლიან წერტილებს, ჩაწერენ შესაბამის
გამოსახულებას და წესს( 12+15= 15+12 შესაკრებთა გადანაცვლებით ჯამი არ იცვლება)
|
საშინაო დავალების რვეულში
გადაიწერეთ მოცემული მაგალითი: ( 231+ 45)* 7= გამოიყენებენ განრიგებადობის კანონი
და ამოხსენით მაგალითი. ჩამოაყალიბეთ წესი ( ჯამი რომ რიცხვზე გავამრავლოთ ამისათვის
პირველი შესაკრები გავამრავლოთ ამ რიცხვზე და დავუმატოთ მეორე შესაკრები გავამრავლოთ
მოცემულ რიცხვზე)
ციფრული რესურსის “ ვსწავლობ
თამაშით” გამოყენებით დახატეთ ორი გროვა ერთ გროვაში მოათავსეთ 12 წერტილი და მეორე
გროვაში 15. დაითვლეთ რამდენი წერტილი მიიღება ჯამში. შემდეგ პირველ გროვაში მოათავსეთ
15 წერტილი და მეორეში 12. დაითვლეთ წერტილები, ჩაწერეთ შესაბამისი გამოსახულება
და წესს( 12+15= 15+12 შესაკრებთა გადანაცვლებით ჯამი არ იცვლება)
გამოიყენეთ ჯუფთებადობის
კანონი და გამოთვლეთ შემდეგი გამოსახულება: 125+118+25=
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
რესურსები
|
შეფასების კრიტერიუმები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
რვეული,საწერკალამი,დაფა,ცარცი,ციფრული
რესურსი.
|
·
არითმეტიკულ მოქმედებათა
თვისებების გამოყენება რიცხვითი გამოსახულების მნიშვნელობის გამოსათვლელად.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
საკითხი / საკითხები
|
საკვანძო შეკითხვა / საკვანძო შეკითხვები
|
კომპლექსური დავალება / დავალებები
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
ტექსტური ამოცანები, რომლებიც შეკრების, გამოკლებისა
და გამრავლების შემცველი ალგებრული გამოსახულებების საშუალებით იხსნება.
|
როგორ გამოვიყენოთ მათემატიკური
მოქმედებები ამოცანების ამოხსნის დროს
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
საშინაო დავალების რვეულში ამოხსნიან ამოცანას: ნიკას
ჰქონდა 45 ლარი, ბექას 75ლ. ლიკას 2ჯერ მეტი ვიდრე ნიკას და ბექას ერთად, ხოლო სალომეს
45-ით ნაკლები ვიდერე ლიკას. რამდენი ლარი ქონდა ლიკას? რამდენი ლარი აქვს სალომეს?
რამდენი ლარი აქვთ ერთად ოთხივეს? ( შეადგენენ ალგებრულ გამოსახულებსა და ამოხსენიან ამოცანას).
|
საშინაო დავალების რვეულში ამოხსენით ამოცანა: ნიკას
ჰქონდა 45 ლარი, ბექას 75ლ. ლიკას 2ჯერ მეტი ვიდრე ნიკას და ბექას ერთად, ხოლო სალომეს
45-ით ნაკლები ვიდერე ლიკას. რამდენი ლარი ქონდა ლიკას? რამდენი ლარი აქვს სალომეს?
რამდენი ლარი აქვთ ერთად ოთხივეს? ( შეადგინეთ ალგებრული გამოსახულება და ამოხსენით ამოცანა).
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
რესურსები
|
შეფასების კრიტერიუმები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
რვეული,საწერკალამი,ბარათი საყოფაცხოვრებო ამოცანით.
|
·
ალგებრული გამოსახულების
შედგენა და გამოყენება მარტივი ამოცანის ამოხსნისას.
|
Комментарии
Отправить комментарий