სადამრიგებლო პროგრამა


სალიბაურის    N1 საჯარო სკოლა
IV კლასი
სადამრიგებლო პროგრამა


დამრიგებელი: ნარგიზ კახაძე
2019/2020 წწ

                                                                                                  მეოთხეკლასელის მოკლე დახასიათება

მეოთხეკლასელებს უჩნდებათ ინტერესი საკუთარი შინაგანი სამყაროს მიმართ.მათ შეუძლიათ იმსჯელონ საკუთარ უნარებსა და შესაძლებლობებზე.მათთვის სწავლაში წარმატების გარდა მნიშვნელოვანი ხდება გარემოს მხრიდან მათი უნიკალურობისა და შინაგანი ღირებულებების აღიარება.
      საჭიროა აღინიშნოს,რომ ამ ასაკის ბავშვები ძალიან ღიად საუბრობენ საკუთარ განცდებზე უფროსებთან.პუბერდატის(სქესობრივი მომწიფება) დაწყებიდან კი მოსწავლე ნაკლებად გახსნილი ხდება უფროსებთან ურთიერთობისას.
       სწორედ ამიტომ მნიშვნელოვანია პედაგოგმა იცოდეს ,რომ სწორედ ამ ასაკში დელიკატურად,ასაკობრივი თავისებურებების გათვალისწინებით შეუძლია მასზე მოახდინოს ზეგავლენა ღირებულებების ფორმირებისა და პრობლემების გადაჭრის კუთხით.
სწორედ ამიტომაა აღნიშნულ ასაკში მნიშვნელოვანი საუბარი იდეალებზე , შემწყნარებლობაზე,პიროვნულ კულტურაზე.
  მეოთხე კლაში იცვლება უფროსებთან უფროსებთან ურთიერთობის სტილი.ისინი უფროსებისაგან უკვე მეტ პატივისცემას მოითხოვენ,აქცენტს აკეთებენ საკუთარი უფლებების დაცვაზე,მაგრამ ხშირად უგულობელყოფენ ვალდებულებებს.ამიტომ ,ამ ასაკში მნიშვნელოვანია აქცენტის გაკეთება უფლებებისა და ვალდებულებების ჰარმონიულ ბალანსზე.მეოთხე კლასის ბოლოს მოსწავლეებს შეუძლიათ მსჯელობა საკუთარ შესაძლებლობებზე.იწყება იდეალის,როგორც ქცევის შინაგანი ორიენტირის ჩამოყალიბება .
მოსწავლე თანდათან უფრო დამოუკიდებელი ხდება როგორც სწავლაში,ისე ურთიერთობების სფეროში.კლასელებს ერთმანეთში უჩნდებათ თავიანთი საქმეები,ხშირად მხარში უდგანან ერთმანეთს სირთულეების დროს.







     





N
თარიღი
პიროვნულიდამორალურიგანვითარება
გარემოსდაცვითიკულტურისგანვითარებადაცხოვრებისჯანსაღიწესისპოპულარიზაცია
უსაფრთხოებადამოქალაქეობრივპატრიოტულიცნობიერებისამაღლება
თვალსაწიერის
გაფართოება
ჩემი სურვილები და მოსაზრებები საკლასო ცხოვრების საინტერესოდ წარმართვისათვის
შენიშნვა/რესურსი

I სემესტრი

1
კლასის მოსწავლეთა უფლებებისა და მოვალეობების დეკლარაციის შემუშავება
·         უფლებების გაცნობა;
·         მოვალეობის გადანაწილება;



საორგანიზაციო საკითხების მოგვარება

2
ათასად კაცი დაფასდეს ათიათასად ზრდილობა





საუბარი;
კლ/ლიტ-,,ბუშტიც არის და ბუშტიც“-გვ.97-გაანალიზება

3

ჩვენი პლანეტა დედამიწა







სლაიდის ჩვენება;
,ჩვენი გარემო” გვ.34



4


გზაზე მოძრაობის წესები







მოწვეული
სტუმარი
მასწავლებელი ირმა ცინცაძე;
,,ჩვენი გარემო“ გვ.96

5
შენ და კანონი,საკლასო წესები


სისტემეტიურად  ვუბრუნდებით

6



გასეირნება თოჯინების თეატრში



7
თანაგრძნობის გამოხატვა



კლ/ლიტ-,,უსურვაზის დასჯა“-ვაჟა-ფშაველა-გვ.65 განხილვა

8


ეროვნული გმირები



კლ/ლიტ-,,ზეობა გიორგი ბრწყინვალისა“-გვ.116-გაანალიზება


9


მეგობრობის ძალა ერთობაშია




მოთხრობა,,მეგობრები“-ინტერნეტიდან ამოღებული

10

როგორ ვებრძოლოთ მავნე ჩვევებს



საუბარი:სიგარეტის,ალკოჰოლიანი სასმელის მავნებლობაზე
ინტერნეტიდან ამოღებული მასალა


11



მოქნილი და მხატვრული კითხვის შეჯიბრი

სხვადასხვა მხატვრული ლიტერატურის გამოყენება

12

მოთმენა,სამართლიანობა,
პატივისცემა





მოთხრობის გაანალიზება

13

ბავშვთა  უფლებები


ბავშვთა კონვენციის გაცნობა


14



ენა,მამული,სარწმუნოება
ჯ.ჩარკვიანის ლექსი,,მე ისეთ ქართველს რა ვუთხრა“-ანალიზი 

15




საახალწლო ზეიმისათვის სამზადისი
საახალწლო ზეიმი

II სემესტრი


16




 ხალხური ტრადიციები და რელიგიური წეს-ჩვეულებები
თავიანთ ოჯახებში დამკვიდრებული ტრადიციების გადმოცემა;


17
რა არის ბედნიერება


საუბარი;
კლ/ლიტ-,,გულუხვი ხე“-გვ.32-ანალიზი


18

 დღის რეჟიმი და მისი ორგანიზება



საკუთარი დღის რეჟიმის წარმოდგენა


19




ლიტერატურა,ხელოვნება და შენ

პოეზიის საღამოს მოწყობა

20
თვითგანვითარება-ჩემი მომავლის პერსპექტივა




დიალოგი

21


პორტრეტების გალერეა

გამოფენის მოწყობა

22

სად მთავრდება ცელქობა და სად იწყება დანაშაული 



საუბარი-ეპიზოდების გახსენება თავიანთი ცხოვრებიდან;

კლ/ლიტ- ,,რაჭის ერისთავი როსტომ“-გვ.60- განხილვა

23



ზეიმი „3 მარტი-დედის დღე“

მხიარული სტარტის მოწყობა გასართობ ცენტრში

24

ცხოვრების ჯანსაღი წესი


სლაიდის ჩვენება
,,ჩვენი გარემო’’-IV კლ



გვ.92-95






25




კალიგრაფიის კონკურსი



ეტაპობრივად ჩატარება




26
ქცევის წესები, ეტიკეტი. 




სიტუაციური თამაშები:
ქცევა თეატრში;
ქცევა ცირკში
ქცევა სპორტულ თამაშობებზე დასწრებისას;


27



სწავლა -შენი პატრიოტული ვალია
საუბარი

28



აღდგომის ბრწყინვალე დღესასწაული



ხელოვნების გაკვეთილზე ვღებავთ კვერცხებს ;
კლ/ლიტ-,,აღდგომა“-გვ.108


29



საუბრები,დიალოგი ცნობილ ადამიანთა ცხოვრების შესახებ(მოსწავლეთა ინტერესებიდან გამომდინარე)

საუბარი,დიალოგი

30



„დედამიწის დღე“ 



მოძიებული ინფორმაციის წარმოდგენა;
სლაიდის ჩვენება


31



კომპიუტერი თუ წიგნი?-დისკუსია


დისკუსიის გამართვა;
კლ/ლიტ-,,დედაენამ განკურნა“-გვ.48-გაანალიზება


32

მე მიყვარს ჩემი ქალაქი /სოფელი

ესსეს წერა;

33




მიეცი ნიჭსა გზა ფართო
საუბარი;
კლ/ლიტ-,,მეფე პოეტები“-გვ.46

34
ვისაც საკუთარი აზრი არ აქვს,იგი ყოველთვის უპირისპირდება სხვას



დიალოგი;


35
რაში ვლინდება კლასის ღირსება


საუბარი

გასეირნება „ბავშვთა დაცვის მსოფლიო დღე“

გასეირნება ბუნებაში-ბათუმის ბოტანიკური ბაღში

36
/
რა წავიკითხოთ ზაფხულის არდადეგებზე






მოსწავლეებს გადაეცემათ ზაფხულის არდადეგებზე წასაკითხი ნაწარმოებების ჩამონათვალი




განმარტება



მე - პიროვნება, სოციუმი ჩემს გარშემო, ურთიერთობა თანატოლებთან და უფროსებთან, ტოლერანტობა, ადამიანთა უფლებები, ზოგადსაკაცობრიო ღირებულებები, ეტიკეტი;
პირადი ჰიგიენა, ავადმყოფობის გავრცელების წყაროები, სასარგებლო საკვები, დროის ორგანიზება, დღის რეჟიმი, სპორტის მნიშვნელობა, მავნე ჩვევების საფრთხე, გარემოს და ბუნების მოფრთხილება;
პატრიოტული ცნობიერება - ჩემი ეზო, ჩემი სკოლა, ჩემი ქალაქი/სოფელი, სამშობლო, ისტორია, გამოჩენილი პიროვნებები, მნიშვნელოვანი მოვლენები, ტრადიციები, წესები და კანონები;
ხელოვნების, ტექნოლოგიური და სამეცნიერო მიღწევები.
მოსწავლეთა ცნობიერება საკლასო ცხოვრების შინაარსიანად წარმართვისათვის;






შეკითხვები:1) რა არის ამ მოთხრობის მთავარი სათქმელი?
                       2)  ხომ ვერ გაიხსენებდით მსგავს ამბავს თქვენი ცხოვრებიდან?




გამოყენებული ლიტერატურა
1.      სადამრიგებლო საათის პროგრამა I-IV კლასების მოსწავლეთათვის;
2.      კლასგარეშე საკითხავი ლიტერატურა-სარია
3.      ჩემი გარემო - IVკლასი /ლია შალვაშვილი/;
4.      სხვა საბავშვო ლიტერატურა.
5.      სლაიდები მომზადებული ინტერნეტიდან




















Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

მონაცემთა ანალიზი

მათემატიკა მე-5 კლასი